«ԱԶԳ» ՕՐԱԹԵՐԹ

https://www.azg.am | WAP | WAP-CULTURE

#101, 2005-06-03 | #102, 2005-06-04 | #103, 2005-06-07


ՄԵՆՔ ԴԵՄ ԵՆՔ ՈՉ ԹԵ ՌԱԶՄԱՎԱՐԱԿԱՆ ՃԱՆԱՊԱՐՀԻՆ, ԱՅԼ ԴՐԱ ԿԱՌՈՒՑՄԱՆԸ ՇԻԿԱՀՈՂԻ ՄԻՋՈՎ

Շուրջպար բնապահպանական տարբերակով

Քանի որ տրանսպորտի եւ կապի նախարարությունը չարձագանքեց Շիկահողի արգելոցի միջով ճանապարհ բացելու խնդրի շուրջը հասարակական լսումներ կազմակերպելու իրենց առաջարկին, բնապահպանական կազմակերպությունների դաշինքն այս ուրբաթ որոշել է ինքը լսումներ կազմակերպել ամերիկյան համալսարանում: Երեկ նրանք նշեցին ե՛ւ իրենց տոնը` շրջակա միջավայրի պահպանության օրը, ե՛ւ բորբոքված կրկին պլաններ քննարկեցին Շիկահողի արգելոցի փրկության համար: Նրանց հիմնական խաղաքարտը ՀՀ օրենքներն են բնության, բուսական ու կենդանական աշխարհի մասին, միջազգային կոնվենցիաները կենսաբազմազանության, կլիմայի փոփոխությունների, անապատացման վերաբերյալ, որոնց միացել է նաեւ Հայաստանը: Այդ բոլոր օրենքները կխախտվեն, եթե ճանապարհը իրականություն դառնա:

«Մենք դեմ ենք ոչ թե ռազմավարական ճանապարհին, այլ դրա կառուցմանը արգելոցի միջով: Մեր կենսաբազմազանությունը եւս ստրատեգիական, գենետիկական եւ վերջապես տուրիզմի զարգացման ռեսուրս է»:

Կանանց 40 կազմակերպություններ երեկ հայտարարեցին դաշինքին միանալու իրենց պատրաստակամության մասին: Նորա Հակոբյանը պայքարի ծայրահեղ միջոց առաջարկեց` հասարակական կազմակերպությունների, բնասերների մասնակցությամբ, շուրջպարի նորաձեւ դարձած տարբերակով, մարզերով ու գյուղերով զանգվածային երթ կազմակերպել դեպի Շիկահող, իսկ երաժշտության փոխարեն կոչեր ու զգուշացումներ են հնչեցնելու Շիկահողին սպառնացող աղետի մասին:

Հասարակական լսումների ժամանակ կքննարկվեն այլընտրանքային ճանապարհների տարբերակները:

Շիշկերտով անցնող տարբերակին նախարարությունը բացասաբար է վերաբերվում այն հիմնավորումով, թե ոլորաններն ավելի շատ են լինելու, ճանապարհը 19 կմ-ով երկարում է, 200-300 մ-ով ավելի բարձր է լինելու տեղադրությունը, եւ վերջապես 1,5 մլրդ դրամ ավելի է ծախսվելու: Շիշկերտը բնապահպանության նախարարության եւ մարզպետարանի առաջարկած տարբերակն է:

«Վայրի բնություն» համաշխարհային հիմնադրամի հայաստանյան գրասենյակի առաջարկած այլընտրանքով ճանապարհն անցնելու է մոտ 2156 մ բարձրությունով: Սա նախորդ տարբերակից 100 մ-ով ավելի բարձր է: «Այդ բարձրության վրա Հայաստանում գյուրզաներ են ապրում, իսկ այս կենդանիների բնակավայրն ընդհանրապես 1700 մ-ից բարձր չի լինում: Դա նշանակում է, որ չնայած բարձրությանը, այնտեղ կլիմայական բարենպաստ պայմաններ են, ավելի փափուկ ձմեռ կլինի, ճանապարհնՙ ավելի ապահով», ասում է կազմակերպության նախագահ Կարեն Մանվելյանը: Բայց այդ բոլոր առաջարկները դեռ պիտի ուսումնասիրվեն ու քննարկվեն լսումների ժամանակ:

Անցած շաբաթ «Հայաստանի անտառներ» կազմակերպության ներկայացուցիչ Կարեն Աֆրիկյանը եւս 13 մասնագետների հետ մասնակցել է մայիսի 28-ից հունիսի 3-ը Շիկահողում անցկացված փորձաքննությանը: Նա ներկայացրեց դրանց արդյունքները, որոնք անսպասելի ինֆորմացիա են պարունակում: Ըստ նախագծի ճանապարհը Մթնաձորը պետք է կտրի 10 մ լայնությամբ ու 16,6 կմ երկարությամբ: Փորձագետների հաշվարկներով, սակայն, պետք է քանդվի ոչ թե 10, այլ 30 մ լայնություն, որպեսզի կառուցվի այդ 10 մ-ը:

Կհատվի 12 հազար ծառ, ներկայացրել են ճանապարհաշինարարները: Փորձագետների հաշվարկներով 26 հազար ծառ է հատվելու, եւս 50 հա էլ ոչնչացվելու է ճանապարհի երկայնքով: Արձանագրության մեջ նշվում են կորուստների եւ վնասի չափերը: Կարեն Աֆրիկյանը հայտարարեց, որ իրենք պատասխանատու են անգամ 0,1 տոկոսի սխալի դեպքում: Արձանագրությունը մտադիր են ներկայացնել կառավարություն, որպեսզի վերջինս քննարկի հերթական նիստում:

Հետաքրքրական է, որ տեղի բնակչության հետ արդեն «աշխատանք» տարվել է, եւ նրանց մի մասը փոխել է կարծիքը: Հիմա ասում են, թե ճանապարհի կառուցումն իրենց աշխատատեղ ու փայտ կտա:

Մթնաձորի հյուսիսային լանջերը, դարձյալ փորձագետների եզրակացությամբ, խոնավության բարձր տոկոս ունեն, ճանապարհ կառուցելու դեպքում այստեղ անընդհատ փլուզումներ են լինելու: Այսինքն, սողանքագիտական ուսումնասիրություններն էլ անհրաժեշտություն են, որպեսզի չկրկնվի այն, ինչ կատարվեց «Լինսի» հիմնադրամով կառուցվող մայրուղիների որոշ հատվածներում: Ձմռանն այս ճամփան սառցակալելու է, մեծաքանակ տեղումներ են լինում այստեղ, ճանապարհի սպասարկումն էլ դժվարությունների հետ է կապվելու:

Բնապահպանները, այնուամենայնիվ, համոզված են, որ կառավարությունը ճանապարհը կառուցելու որոշումն արդեն ընդունել է, մնում է նախագահը վավերացնի:

Հենց դա է, որ ուզում են կանխարգելել:

ԿԱՐԻՆԵ ԴԱՆԻԵԼՅԱՆ


© AZG Daily & MV, 2009, 2011, 2012, 2013 ver. 1.4