Թեպետ իրանահայ կինոբեմադրիչները զգալի դեր են խաղացել իրանական կինոյի զարգացման համար, սակայն վերջինիս մասին մեր գիտելիքները բավականին նվազ են փոխադարձ շփումների բացակայության պատճառով: «Ոսկե ծիրան» միջազգային երկրորդ փառատոնն այս տարի լրացրեց այդ բացըՙ հայ կինոհանդիսատեսին առաջին անգամ ճանաչելի դարձնելով իրանական արդի կինոարվեստի վարպետներից մեկինՙ Աբաս Քիառոստամուն ու նրա ֆիլմերը:
«Հայկական մշակույթը նկատելի ազդեցություն է թողել իրանցիների վրա: Ճիշտ է, վերջին տարիներին իրանահայերի թիվը նվազել է, սակայն դրանից բնավ չի թուլացել մեր երկրի վրա հայկական մշակույթի դրական ներգործությունը: Ընդամենը մի քանի օր եմ Հայաստանում, սակայն արդեն զգում եմ այստեղի կյանքի ռիթմը, որը շատ նման է Փարաջանովի ֆիլմերի ներքին ռիթմին», ասաց նա:
Փառատոնի բացման օրը ցուցադրված «Հայֆիլմ» կինոստուդիայում նկարահանված վերջին ֆիլմըՙ Էդվարդ Բաղդասարյանի «Մարիամը», Քիառոստամին համարեց վերջին տարիներին իր տեսած լավագույն ֆիլմերից մեկը: Ավելի ճիշտ նա լիովին համաձայնեց ֆիլմի մասին նույն կարծիքն արտահայտած որդու հետ, որը նույնպես կինոբեմադրիչ է. ուսանել է հոր մոտ եւ եղել նրա լավագույն ուսանողներից մեկը:
Քիառոստամին այն կինոգործիչներից է, որոնք տարիների ընթացքում ստեղծում են իրենց արվեստը գնահատող կինոհանդիսատեսը, որը երբեք ֆիլմի կեսից չի լքում կինոդահլիճը: Նրա ֆիլմերում հերոսներ չկան, Քիառոստամին կարծում է, որ հերոսի կերպարը ժամանակակից կինոյում վերացել է: Թեպետ նրա ֆիլմերը Իրանում ենթարկվում են գրաքննության, սակայն նրա «Ձիթենիների տակ» ֆիլմում, որն, ի դեպ, համարվում է արդի կինոարվեստի լավագույն ֆիլմերից մեկը, կան չափազանց նրբորեն նկարահանված էրոտիկ կադրեր:
ՌՈՒԶԱՆ ՊՈՂՈՍՅԱՆ