Մայիսի 29-ին, Հայաստան-Սփիւռք խորհրդաժողովի յաջորդ իսկ օրը, «Սփիւռք» գիտաուսումնական կենտրոնում տեղի ունեցաւ Փարիզի «Մաշտոց» Հայ լեզուի պաշտպանութեան Միութեան յայտարարած շարադրութեան մրցանակաբաշխութեան արդիւնքների ամփոփումը, որին իրենց մասնակցութիւնն էին բերել Հայաստանաբնակ 31 ուսուցիչներ եւ ուսանողներ։
Դեռեւս Փետրուար եւ Մարտ ամիսներին յայտարարութիւններ էին տպագրուել «Ազգ» եւ «Առաւօտ» օրաթերթերում, այդ մասին քանիցս ազդարարել էր ազգային ռադիոն։ Միութիւնը առաջարկել էր Գրերի գիւտի, Քրիստոնէութեան յոբելեանների առիթներով կողմնորոշող հարցադրումներ եւ նպատակ էր հետապնդում շարադրութիւնները ստանալ դասական ուղղագրութեան կանոններով, ինչի շուրջ, ինչպէս յայտնի է, թեժ պայքար է ծաւալուել Հայաստանում։
Շարադրութիւնները կենտրոնացան «Սփիւռք» գիտաուսումնական կենտրոնում, որն էլ ապրիլի սկզբին, ըստ պայմանաւորուածութիւնների, գրաւորների տրցակը ճամբեց Փարիզ։
Մրցանակաբաշխութիւնը մեծ աշխուժութիւն էր առաջացրել յատկապէս երիտասարդութեան շրջանում։ Ե՛ւ նիւթն էր հոգեհարազատ, ե՛ւ դասական գրութեան նախապայմանը։ Արդէն այն հանգամանքը, որ Հայաստանի Հանրապետութեան կրթօջախներիցՙ դպրոցներից եւ համալսարաններից ստացուեցին երեք տասնեակից աւելի օրինակելի աշխատանք, վկայում է, թէ որքան սին են այն մտավախութիւնները, թէ հայրենիքի ուսուցիչներն ու աշակերտները ի վիճակի չեն տիրապետելու Մեսրոպեան գրին։
Այս մասին էր հիմնականում «Սփիւռք» գիտաուսումնական կենտրոնի տնօրէն Սուրէն Դանիէլեանի բացման խօսքը։ Նա սիրով ձայնը տուեց Փարիզի «Մաշտոց» Հայ լեզուի պաշտպանութեան միութեան հիմնադիր նախագահ, Սորբոնի համալսարանի դոկտոր տիկին Հիլդա Գալֆայեան-Փանոսեանին, որը, նախ, ներկայացրեց մրցանակաբաշխութեան յանձնախմբին (դատակազմըՙ Ժ. Օհանեան-Աբոյեան, Ն. Պարութճեան, Ն. Թօփալեան, Մ. Պչաքճեան եւ ինքը), ապա խօսեց մրցանակաբաշխութեան կրթամշակութային դերի ու նշանակութեան մասին եւ, օգտուելով արագընթաց փոստային ծառայութեան հաճելի անակնկալից, մրցանակաբաշխութեան արդիւնքները յայտարարեց նոյն պահին Փարիզից ստացուած «Յառաջ» թերթի պաշտօնական տուեալներով։
Սահմանուած էին վեց մրցանակներ։ Գլխաւոր մրցանակին տիրացաւ Երեւանի թիւ 163 դպրոցի հայոց լեզուի եւ գրականութեան ուսուցչուհի Օշխերելի Սվետլանան։
Երկու 2-րդ մրցանակներին արժանացան Երեւանի պետական համալսարանի բանասիրական մասնաճիւղի 2-րդ լսարանի ուսանողուհի Յարութիւնեան Անահիտը եւ Ս. Էջմիածնի Գէորգեան ճեմարանի 5-րդ լսարանի ուսանող Ալավերդեան Գէորգը։
Երեք ուսանողներ նուաճեցին 3-րդ կարգի մրցանակներ. նոյն ճեմարանից 1-ին լսարանի ուսանող Արտակ Ղեւոնդեանը, Երեւանի Պետական տնտեսագիտական ինստիտուտի ինժեներական տնտեսագիտութեան բաժնի առաջին լսարանի ուսանող Կարապետեան Տիրայրը եւ Խ. Աբովեանի անուան պետական մանկավարժական համալսարանի բանասիրական բաժնի 4-րդ լսարանի ուսանողուհի Բաղդասարեան Սիրանոյշը։
Յանձնախումբը սիրով նկատի առաւ յաւելեալ խրախուսական պարգեւ, որ տեղում շնորհուեց Երեւանի թիւ 110 դպրոցի ուսուցիչ Վիսլա Սեդրակեանին։
Մրցանակակիրներին սրտանց շնորհաւորեցին պետական մանկավարժական համալսարանի հայ գրականութեան ամբիոնի վարիչ, պրոֆեսոր Աէլիտա Դոլուխանեանը, քաղաքական գործիչ Պարոյր Հայրիկեանը, ՀՀ ԳԱԱ գրականութեան ինստիտուտիցՙ բանասիրութեան դոկտոր Մարգարիտ Խաչատրեանը, Գէորգեան ճեմարանի քարտուղար Անդրանիկ Յակոբեանը։
Սրտաբուխ էր մրցանակի տիրացած ընկերների շնորհակալական խօսքը։
Վերջում Կենտրոնի տնօրէն Ս. Դանիէլեանը բաժակ բարձրացնելով մրցանակ շահած երիտասարդների եւ «Մաշտոց» միութեան նուիրական գործունէութեան պատուինՙ նշեց, որ հենց այսպիսի նախաձեռնութիւններն են դառնում արեւմտահայ եւ արեւելահայ կրթամշակութային միասնական դաշտի ձեւաւորման իրական երաշխիքներ։
ՇՈՒՇԱՆ ԳԱԼՍՏԵԱՆ