Փարիզի «Ռուբեն Մամուլյան» կինոակումբում տեղի է ունեցել Պետեր Ռոզենի «Արամ Խաչատրյան» (2003) ֆիլմի ցուցադրությունը: Հրապարակային դասախոսությամբ հանդես է եկել երաժիշտ եւ կոմպոզիտոր Ալեքսանդր Սիրանոսյանը :
Ժամանակագրական ֆիլմը հռչակավոր կոմպոզիտորի կյանքի պատմությունն էՙ կապված ԽՍՀՄ-ի, Վրաստանի, Հայաստանի պատմության հետ: Այդ կապերը, քաղաքական ու պատմական իրադարձությունները երբեմն նպաստել են կոմպոզիտորի փառքին, երբեմն էլ, ընդհակառակը, վտանգավոր եւ ապակայունացնող են եղել նրա ստեղծարար գործունեության եւ կյանքի համար:
Օրինակ, տպավորիչ զուգահեռներ են անցկացվում ստալինյան ժամանակաշրջանում կոմպոզիտորների «պսակազերծման» եւ Խաչատրյանի «Սպարտակ» բալետի միջեւ: Ի դեպ, ժամանակագրությունը բնավ չի խանգարում ֆիլմի ամբողջ ընթացքում ունկնդրելու նվագախմբերի եւ անհատ կատարողների կողմից Խաչատրյանի ստեղծագործությունների կատարումը:
Ֆիլմի ցուցադրությունից հետո դիրիժոր, կոմպոզիտոր, դաշնակահար, երաժշտագետ, Կոմիտասի անվան կոնսերվատորիայի երկարամյա տնօրեն Ալեքսանդր Սիրանոսյանը Խաչատրյանի երաժշտական ֆրազների ու մոտիվների միջոցով ներկաներին բացատրել է, թե կոմպոզիտորն ինչպես է կարողացել հայկական մեղեդիներ ներածել իր ստեղծագործությունների մեջ:
Զեկուցողն այնուհետեւ խոսել է շուտով հրապարակվելիք սեփական հետազոտությունների մասին: Փարիզի «Աշխարհ» թերթի տվյալների համաձայն, դրանք վերաբերում են եվրոպական մի շարք թատերախաղերում եւ օպերաներում (մանավանդ 17-18-րդ դարերում) առկա պատմական եւ մտացածին հայ կերպարներին:
Երեկոյի վերջում տեղի է ունեցել կարծիքների փոխանակություն:
Պ. Ք.