«ԱԶԳ» ՕՐԱԹԵՐԹ

https://www.azg.am | WAP | WAP-CULTURE

#66, 2012-04-12 | #67, 2012-04-13 | #68, 2012-04-14


Ո՞Վ Է ՔԱՂԱՔԱՑԻԱԿԱՆ ԻՆՔՆԱԹԻՌՆԵՐ ԽՓԵԼ

ՎԱՀՐԱՄ ԱԹԱՆԵՍՅԱՆ

Պաշտպանության բանակի հրամանատար Մովսես Հակոբյանի դիտարկումը, որ ԼՂՀ ՀՕՊ ուժերն օրվա մեջ 260 ադրբեջանական ինքնաթիռ են ուղեկցում, ինչպես եւ սպասվում էր, հարեւան երկրում սառը ցնցուղի ազդեցություն է թողել: Բաքվի գրեթե բոլոր լրատվամիջոցները հիմնավորապես վերաշարադրել են Մովսես Հակոբյանի մամուլի ասուլիսը: «Չենք ճանաչում»-ն, այսպիսով, ադրբեջանական կողմի համար այնքան էլ «սկզբունք չէ», եթե խնդիրը տեղափոխվում է լուրջ հարթություն: Իսկ ի պատասխան Ադրբեջանի սպառնալիքների, թե Ստեփանակերտի օդանավակայանը գործարկելու դեպքում «կձեռնարկվեն հակազդեցության բոլոր միջոցները», ասել, որ Արցախի զինված ուժերն էլ ընդունակ են «հակազդելու հակազդեցությանը», խոստովանենք, շատ լուրջ նախազգուշացում է:

Ի՞նչ են այդ առթիվ մտածում ադրբեջանական կողմի պաշտոնական կառույցներըՙ Բաքվում դեռեւս չեն բարձրաձայնում: Մամուլը, մինչդեռ, վերակենդանացրել է «հայկական օդային ահաբեկչության» թեման: «Էխո»-ն, ի մասնավորի, հիշեցրել է, որ «1991թ. նոյեմբերի 20-ին Գարաքենդ գյուղի մերձակայքում ջերմային հրթիռով խփվել է ԾՌ-8 ադրբեջանական ուղղաթիռը, 1992 թ. հունվարի 28-ին` եւս մի քաղաքացիական ուղղաթիռ, որը Աղդամ- Շուշի չվերթն էր իրականացնում, իսկ 1994 թ. մարտի 17-ին «Օսա» հրթիռով` իրանական C-130 «Հերկուլես» ինքնաթիռը»:

Սկսենք նրանից, որ 1991թ. նոյեմբերի 20-ին ԾՌ-8-ն օդ է բարձրացել Աղդամից: Ուղղաթիռում են գտնվել Ադրբեջանի մի խումբ բարձրաստիճան պաշտոնյաներ, ինչպես նաեւ` ԼՂԻՄ եւ հարակից շրջանների արտակարգ դրության պարետության զինվորականներ, իրավապահ մարմինների ղեկավարներ: Անգամ լավագույն ցանկության դեպքում ղարաբաղյան կողմը չէր կարող տեղյակ լինել, թե ի՞նչ նպատակով, ո՞ւր է թռչում ԾՌ-8-ը, ովքե՞ր են նրա ուղեւորները: Իսկ նման տեղեկատվություն չունենալով, անիմաստ է «ահաբեկչություն իրականացնել»:

Ընդհակառակը, Աղդամում հայտնի էր, որ Մութալիբովի գրեթե ամբողջ թիմն է ուղղաթիռում: Ավելին, ինչպես հենց ադրբեջանական մամուլում է բազմիցս գրվել, վերջին պահին ուղղաթիռ չի նստել Ադրբեջանի ԳԽ նախագահի տեղակալ Թամեռլան Գարաեւը, որն այդ պաշտոնը զբաղեցնում էր իբրեւ ընդդիմադիր ԱԺՃ ներկայացուցիչ:

Անցյալ տարեվերջին նախկին պետական խորհրդական Վաֆա Գուլուզադեն Մութալիբովին մեղադրեց հիշյալ ուղղաթիռի կործանման մեջ: Ավելացնենք նաեւ, որ աղետի պատճառները հետաքննելուն խոչընդոտել է հենց ադրբեջանական կողմը` արգելք հանդիսանալով, որպեսզի ուղղաթիռի «սեւ արկղերը» եւ բեկորները փորձաքննության տարվեն Մոսկվա: Այնպես որ` միջադեպի պատճառներն ուսումնասիրված չեն, եւ ո՞վ է ահաբեկչություն իրականացրել` մնում է գաղտնիք:

Երկրորդ դեպքն ավելի պարզ է. 1992թ. հունվարի 26-28-ին Ադրբեջանի պաշտպանության նախարար Թաջմեդին Մեհթիեւի անմիջական հրամանատարությամբ իրականացվել է «Դաշալթի» ռազմագործողությունը: Նպատակը Շուշիի շրջանի Քարինտակ գյուղի բռնատեղահանումն էր: Տեղական ուժերը դրանում չեն ներգրավվել: Մեհթիեւն իր հետ Բաքվից Շուշի է բերել շուրջ 500 «ընտյալ մարտիկներ»: Երկօրյա համառ մարտերից ադրբեջանական բանակն ունեցել է ավելի քան 150 զոհ:

Ինչպես վկայել է կործանված ուղղաթիռի հրամանատարի այրին, թռիչքն իրականացվել է Բաքվի մերձակա «Զաբրատ» հենակայանից: Դա մարտական առաջադրանք էր պատերազմական գործողությունների գոտի: Հնարավոր է` նախօրեին զոհվածների դիակները կամ վիրավորներին Բաքու տեղափոխելու, կամ Մեհթիեւին օժանդակ ուժեր հասցնելու նպատակով: Նման իրավիճակում կործանված ուղղաթիռը չի կարելի անվանել «քաղաքացիական»: Մանավանդ պարզ կեղծարարություն է ասել, թե այն «կանոնավոր չվերթեր էր իրականացնում Աղդամից Շուշի»:

Երրորդը նույնպես կարոտ է մեկնաբանության. ինչպե՞ս է Մոսկվա-Թեհրան թռիչքն իրականացնող ինքնաթիռը հայտնվել ԼՂՀ օդային տարածքում: Ո՞ր երկրի դիսպետչերական ծառայություններն են ուղեկցել իրանական ինքանթիռը: Ի՞նչ է կատարվել: «Էխո»-ն, մանավանդ, մեջբերում է իրանական կողմի պաշտոնական մեկնաբանությունը, որ «ինքնաթիռն օդում պայթել է անհայտ պատճառներով»: Բացառված չէ, որ ահաբեկչությունն իրականացրել են ադրբեջանական ՀՕՊ ուժերը` վնասելու հայ-իրանական հարաբերությունները:

Իսկ ահա փաստ է, որ 1990թ. օգոստոսին Երեւան- Ստեփանակերտ չվերթի «Յակ- 40» ուղեւորատար ինքնաթիռը չպարզված հանգամանքներում կործանվել է Լաչինի շրջանի տարածքում: Տեղ հասած փրկարարներն ականատես են եղել զոհվածների հանդեպ անմարդկային վերաբերմունքի փաստերի: 1992 թ. հունիսին «Ստեփանակերտ-Երեւան» թռիչք իրականացնող դարձյալ «Յակ-40» ինքնաթիռը ենթարկվել է ադրբեջանական կործանիչների հարձակմանը: Միայն օդաչուների բացառիկ վարպետության շնորհիվ է հաջողվել բոցավառվող օդանավը վայրէջքի տանել Սիսիանի օդանավակայան եւ փրկվել:

Բանավիճել, ինչ խոսք, կարելի է: Բայց ամեն ինչ իմաստ ունի չափի մեջ: Ակնհայտ կեղծարարությունն առաջին հերթին վնասում է կեղծողին: Քանի որ դրանից հետո անհնար է հավատալ նրա որեւէ խոսքին:


© AZG Daily & MV, 2009, 2011, 2012, 2013 ver. 1.4