ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԱՐԵՎԵԼՔԸ ՍԻՐԱՎՅԱՆԻ ԿՏԱՎՆԵՐՈՒՄ Տաթեւիկ ՀԱՄԲԱՐՁՈՒՄՅԱՆ Դեկտեմբերի 18-ին Մարտիրոս Սարյանի տուն-թանգարանում նշանակալից եւ խորհրդանշական ցուցահանդես էր: Սարյանական միջավայրում հյուրընկալվեց 20-րդ դարի հայ գեղանկարչության անբաժանելի մասը կազմող արվեստագետ Հենրիկ Սիրավյանը , որի ընտանիքը ցանկացավ վարպետի հոբելյանին նվիրված միջոցառումն իրականացնել այստեղՙ Ուսուցչի ջերմ հարկի տակ: Տուն-թանգարանի առաջին եւ չորրորդ հարկերում ներկայացված էին Սիրավյանի վրձնին պատկանող բազմաթիվ բնանկարներ եւ դիմանկարներ: Նկարչի արվեստի երկրպագուներին եւ երեկոյի հյուրերին ողջունեցին ընտանիքի բարեկամ արվեստաբան Լեւոն Չուգասզյանը , արվեստաբան Տաթեւիկ Համբարձումյանը , շնորհակալության խոսք հայտնեց նաեւ նկարչի որդինՙ Գագիկ Սիրավյանը , իսկ երեկոյի ողջ ընթացքում հյուրերին սիրով ուղղորդում էր տուն-թանգարանի տնօրեն Ռուզան Սարյանը : Հենրիկ Սիրավյանը, հանդիսանալով 20-րդ դարի հայ կերպարվեստի դիմագիծը ձեւավորող առանցքային կերպարներից, կարողացավ բազմազանություն ներմուծել նոր ուղղությունների ու ոճերի մեջ խմորվող ազգային կերպարվեստում: Մեծանուն Մարտիրոս Սարյանին աշակերտած Հենրիկ Սիրավյանին հաջողվեց սնվել համաշխարհային գեղարվեստական նվաճումներից եւ դրան գումարել սեփական գեղարվեստական ու գաղափարական ընկալումները: Հայոց բնաշխարհի քարքարոտ ժայռերն ու սակավաբույս մոտիվները Սիրավյանի վրձնի տակ խորհրդավոր ու շեշտված գեղագիտական կերպար են ստանում: Գույնի հանդեպ ֆովիստական մոտեցմամբ եւ ծավալների մանրադրվագ կառուցմամբ ամեն մի հորինվածք առաջին հայացքից դեկորատիվ է ընկալվում, սակայն սիրավյանական դեկորատիվիզմը զուտ հարթային-զարդանախշային չէ, քանզի այն տանում է դեպի արեւելյան խորհրդավոր ու բազմաշերտ աշխարհընկալումը: Դիմանկարներ կերտելիս նույնպես հեղինակը խուսափել է զուտ ֆորմալիստական հնարքներից. նրա յուրաքանչյուր բնորդ օժտված է անհատական եւ համոզիչ բնավորությամբ: Ներկայացվող դիմանկարներն արժեքավոր են ոչ միայն իրենց զուտ գեղանկարչական հատկանիշներով, այլեւ դրանք, կարծես, մի ողջ ժամանակաշրջանի առաջադեմ եւ ազատամիտ մտավորական խավի վավերագիրն են: Հենրիկ Սիրավյանի վրձնին բնորոշ է միջավայրի լավատեսական ընկալումը եւ Արեւելքին հարիր գեղագիտական վերակերտումն, ինչը տարբերվում է մեր արվեստին հատուկ դրամատիկ շեշտադրումից: |